• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83750
+
-

منابع بانکی یزد  در خدمت ایجاد اشتغال

استاندار یزد گفت: تسهیلات و منابع پرداختی بانک‌ها به افراد، شرکت‌ها، واحدهای صنعتی و تولیدی همه باید در قالب برنامه‌های مدون و دقیق در راستای توسعه استان، ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید هزینه شود.
به گزارش ایرنا،  «محمدعلی طالبی» در نشست رئیسان بانک‌های دولتی و خصوصی استان با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای بهبود وضعیت اقتصادی جامعه با توجه به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی افزود: نقش بانک‌ها در توسعه استان بر کسی پوشیده نیست و باید با همکاری هم برای کمک به تسریع در حل مسائل و خدمت به فعالان اقتصادی اقدام کرد. وی با اشاره به این‌که آمار بیکاری در یزد به هیچ وجه زیبنده استان نیست، ادامه داد: هرچند در سال‌های اخیر با همت مسئولان و همراهی بانک‌ها با پرداخت تسهیلات گامی در کاهش بیکاری برداشته شد ولی هنوز جای کار زیادی وجود دارد که بانک‌ها می‌توانند در این زمینه فعال‌تر عمل کنند. استاندار یزد اظهار کرد: در شرایط کنونی باید اولویت تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها کمک به توسعه استان به‌خصوص ایجاد اشتغال و رونق تولید و حل مشکلات در سایه برنامه‌محوری و همکاری باشد.
طالبی تاکید کرد: نگاه ما به منابع مالی این است که بیش از گذشته در راستای کمک به اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال مبتنی بر فناوری براساس اهداف نظام اسلامی و طرح‌های دولت باشد. وی گفت: بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات نباید تنها به آمار اکتفا کنند، بلکه مهم آن است که بر نحوه ارائه تسهیلات پرداختی نظارت شود که تا چه اندازه در مسیر صحیح برای تولید و اشتغال صرف شده و خروجی آن چه بوده است. استاندار یزد گفت: همکاری و برنامه‌ریزی بانک‌های دولتی و خصوص و همراهی سرمایه‌گذاران قطعا در رونق تولید و اشتغال استان نقش اساسی دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید